Kinderwijkraad Soesterkwartier actief bij aftrap Stoptober

Kinderwijkraad Soesterkwartier actief bij aftrap Stoptober

Stoptober is weer van start gegaan. Dit is een landelijke campagne waarin rokers uitgedaagd worden om in oktober 28 dagen te stoppen met roken. Half september hielp de kinderwijkraad Soesterkwartier de GGD met de aftrap van Stoptober op de Snuffelmarkt op het Eemplein.

 

Wethouder Paffen-Zeenni aanwezig

 

Wethouder Paffen-Zeenni (Volksgezondheid) was aanwezig om de grote ‘Stoptober-bal’ weg te schoppen. Dit gebaar staat symbool voor een vroege aftrap van de challenge om mensen in 28 dagen te laten stoppen met roken. “Je gezondheid is je belangrijkste bezit. Als je niet rookt, geef je jezelf het cadeau van een gezonder leven, voor jezelf en voor je dierbaren. En je helpt zo niet alleen jezelf maar ook anderen en je omgeving! Roken moeten we niet aan de volgende generaties doorgeven. Stoppen is moeilijk, maar je mag rekenen op hulp om die stap naar een beter leven te zetten. Ik hoop dat deze Stoptober weer veel Amersfoorters over de streep trekt, zo krijgen we Amersfoort samen rookvrij,” aldus de wethouder.

 

Vanuit het project Amersfoort Rookvrij is ervoor gekozen om breed in te zetten op deze campagne. Naast medewerkers van de GGD waren er ook mensen vanuit de kraamzorg, de Rookpoli van het Meander Medisch Centrum, een leefstijlcoach en de Kinderwijkraad van Soesterkwartier met stands aanwezig.

Bron: website GGDrU

‘Zonder filter’ – campagne kinderwijkraad Soesterkwartier

 

Extra speciaal was het gesprek dat kinderen van de Kinderwijkraad Soesterkwartier met de voorbijgangers aangingen rondom het stoppen met roken. Daarnaast vroegen zij met hun campagne ‘Zonder filter’ aandacht voor de schokkende foto’s op sigarettenpakjes. Mensen konden een speciaal ontworpen ‘Zonder filter-pakje’ meenemen om aan een geliefde te geven waarvan ze hopen dat die stopt met roken.

 

Hedy Vermeer, begeleider van de Kinderwijkraad Soesterkwartier: “Kinderen kunnen volwassenen niet zeggen wat te doen maar ze kunnen hen wel in ‘t hart raken. Dat proberen we met alle projecten van de kinderwijkraad te doen. En het werden indrukwekkende gesprekken deze dag. Iedereen die er was keek en luisterde met bewondering naar onze campagne ‘Zonder filter’. We bereikten kortom het effect waar de campagne voor bedoeld is; we gaan door!”

Nieuwsbrief

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
LinkedIn